JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ 2024
Una vegada finalitzada l’execució del projecte subvencionat i a partir de l’endemà de la publicació de la concessió en el BOP.
De manera voluntària fins a l’1 de desembre de 2024 i, en qualsevol cas, l’últim dia per a justificar la subvenció és el 24 de gener de 2025, inclusivament.
S’han d’adjuntar a la justificació tres documents:
- Compte justificatiu.
- Memòria d’execució de la programació cultural.
- Diligència de la Secretaria que acredite l’adequada publicitat del finançament del projecte al costat de tota la documentació promocional. Model de diligència.
Sí, tots els documents han d’estar signats.
No. No és obligatori utilitzar el model que el SARC té a la disposició de les entitats locals en la seua pàgina web. En qualsevol cas, el document presentat haurà de contindre totes les dades que estableix la clàusula dècima de la convocatòria.
Per a facilitar l’emplenament del model del compte justificatiu facilitat pel SARC, en la web es disposa d’un model autorrellenable de compte justificatiu.
La quantia de la subvenció concedida a cada entitat depén de la puntuació que esta haja obtingut segons uns criteris de concessió. En cap cas la subvenció podrà ser major de 8.000 € ni superar el 75% de la despesa subvencionable.
Per això, les despeses que serviran per a justificar la subvenció hauran de ser tals que el 75% del seu sumatori cobrisca la quantitat subvencionada.
Les despeses que justifiquen la subvenció són aquelles que es van tindre en compte en la sol·licitud (pressupost) com a despeses del projecte.
Es refereix a totes aquelles despeses realitzades en activitats pròpies del projecte i que no han sigut utilitzades per a la justificació de la subvenció. Estes poden ser expressades per conceptes (per exemple, gestió de drets d’autor, o els honoraris de la direcció tècnica o del jurat).
Es refereix als ingressos de taquilla, patrocinis i altres subvencions (incloses les subvencions en espècie) que estiguen directament vinculats al projecte, especificant tant la tipologia de l’ingrés com la procedència, l’import i el percentatge amb el qual participa cada font de finançament respecte al total del pressupost d’execució del projecte.
El percentatge dels ingressos de cada font de finançament es calcula sobre el total del pressupost. D’esta manera queda explicitat la proporció de cada ingrés respecte del total.
Sí. S’haurà d’especificar que no hi ha hagut més despeses o ingressos en el compte justificatiu.
Si s’utilitza el model de compte justificatiu que el SARC proporciona en la seua pàgina web, s’haurà de prémer el botó “SENSE DESPESES” o el de “SENSE INGRESSOS”.
Sí, i per tant, s’haurà de fer constar la data de pagament.
Es contempla la possibilitat de justificar mitjançant factures o, en cas d’atorgament de premis en metàl·lic, mitjançant la relació de les anotacions comptables que ordenen el pagament d’estos.
La memòria d’execució ha de contindre totes les dades que es requereixen en la clàusula desena de la convocatòria: relació de totes les activitats realitzades, el calendari d’execució, els destinataris del projecte, les despeses realitzades i ingressos obtinguts, els mitjans de difusió utilitzats i els resultats aconseguits, amb expressió dels indicadors analitzats per a la seua avaluació.
L’entitat haurà de publicitar el patrocini del SARC segons els requisits establits en la clàusula novena f) de la convocatòria.
Per a justificar este patrocini s’haurà de presentar una diligència de la secretaria de l’entitat juntament amb tota la documentació promocional empleada, tot això en un únic document.
El SARC posa a la seua disposició en la web un model de diligència.
En cas d’incompliment de l’obligació de publicitar la subvenció concedida, s’aplicarà la clàusula onzena de la convocatòria.